B. Bartók – Sonáta č. 2*, Rumunské lidové tance*, L. van Beethoven – Sonáty c moll op. 30/2*, G dur op. 30/3*, A dur op. 47*, Romance pro housle a klavír G dur op. 40*, F dur op. 50*, Houslový koncert D dur op. 61, A. Glazunov – Houslový koncert a moll, E. Lalo – Španělská symfonie, M. Ravel – Tzigane, Habanera, P. de Sarasate – Cikánské melodie, J. Sibelius – Houslový koncert d moll op. 47, I. Stravinskij – Divertimento, Houslový koncert D dur*, G. Tartini – Sonáta „Ďáblův trilek“, H. Wieniawski – Houslový koncert č. 2 d moll op. 22, Scherzo – Tarantelle, Mazurka – Obertas*, Polonéza D dur*, ad.
Ida Haendel – housle, Alfréd Holeček – klavír, Česká filharmonie / Karel Ančerl, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / Václav Smetáček
S přívlastky jako charismatická, jedinečná, výjimečná se dnes plýtvá. A přece, v případě Idy Haendel jsou zcela opodstatněné. Narozená roku 1928 v polské židovské rodině, zázračné dítě, které v pěti letech hrálo Beethovenův koncert… a ve svých 85 letech v Londýně vede mistrovské kursy. Od svého pražského debutu v roce 1957 se do tohoto města opakovaně vracela po celá šedesátá léta, ať už na koncertní pódium (nejčastěji s Českou filharmonií a Karlem Ančerlem, při komorních recitálech jí byl výhradním partnerem klavírista Alfréd Holeček) nebo do studia.
Předkládané album zahrnuje kompletní živé i studiové pražské nahrávky Idy Haendel do roku 1965 dochované v archivech Supraphonu a Českého rozhlasu; řada z nich zde vychází vůbec poprvé. Vedle „virtuosních kousků“ a sonát tu najdete koncerty Beethovena, Stravinského, Wieniawského i jejího „erbovního“ Sibelia.
DATUM VYDÁNÍ: 25. 7. 2014