Pro koho je hudba či mluvené slovo důležité pro navození té správné slavnostní atmosféry či nálady, přinášíme tipy našeho e-shopu Supraphonline na nejzajímavější tituly s velikonoční tématikou. Z naší nabídky můžete velikonočně potěšit dětské posluchače nahrávkou Hurvínkův kalendář. Dospělé posluchače dovede k zamyšlení a meditaci nad liturgickými texty hlavních křesťanských svátků profesor Tomáš Halík. Milovníky klasické hudby jistě nadchne velikonoční oratorium Františka Xavera Richtera ve skvělém nastudování souboru Czech Ensemble Baroque s dirigentem Romanem Válkem. Za pozornost také stojí nahrávka chorálních zpěvů určených pro velikonoční Svatý týden Visitacio Sepulchri se Scholou Gregorianou nebo Liturgický rok se Scholou Gregorianou Pragensis vedenou uměleckým vedoucím Davidem Ebenem. Velikonoční veselou náladu podpoříte českou lidovou písničkou z alba Hody, hody doprovody. Pro chvíle rozjímání na Supraphonline naleznete nahrávku Stabat Mater Antonína Dvořáka s Českou filharmonií a velikonoční kantáty Jana Dismase Zelenky v podání souboru Collegium Marianum.
Speciálním tipem pro letošní Velikonoce je zmíněné velikonoční oratorium Františka Xavera Richtera ve skvělém nastudování souboru
Czech Ensemble Baroque.
Když se roku 1746 stal Franz Xaver Richter členem slavné mannheimské kapely, ocitl se v samém centru progresivního hudebního dění tehdejší Evropy, kde se v pomyslném kotli rodila nová epocha. Richter se však nikdy nevzdal tradičního barokního „řemesla“, a když se mu do rukou dostalo nejúspěšnější oratorní libreto G. C. Pasquiniho, zhudebnil jej zcela v intencích vlastního nezaměnitelného slohu, kombinujícího barokní kompoziční principy („fuxovské“ kontrapunktické sbory) s výdobytky nově nastupujícího klasicismu. Richter použil přepracovanou verzi libreta (1744) určenou pro J. A. Hasseho. La deposizione, jediné Richterovo italské oratorium, je velkopátečním přemítáním Ježíšových učedníků nad bezhraničností Boží lásky a nad utrpením Krista na kříži. Zaznělo patrně poprvé a naposledy na Velký pátek roku 1748 v mannheimském dvorním kostele Navštívení Panny Marie. Tato premiérová nahrávka pocházející z dílny Czech Ensemble Baroque je po štrasburském Requiem (Supraphon SU 4177–2) dalším kamínkem, který tento soubor vkládá do mozaiky Richterova pozoruhodného a dosud úplně neprobádaného díla.