Hudební vydavatelství SUPRAPHON a.s., jedna z nejtradičnějších českých značek a největší domácí nahrávací společnost, doznává změn ve struktuře vedení firmy. Dosavadní ředitelka Iva Milerová se od září 2023 přesouvá do funkce předsedkyně představenstva, finanční a obchodní ředitel Libor Holeček se stává generálním ředitelem Supraphonu a management společnosti s bezmála stoletou historií úzce spjatou s českou hudební i kulturní scénou posiluje pětatřicetiletý Martin Kudla. Ten dosud v Supraphonu působil jako producent, A&R, digital marketing manager a od roku 2022 také jako zástupce ředitelky. Nově bude Kudla zastávat pozici výkonného ředitele.
„Po čtrnácti letech ve funkci ředitelky Supraphonu cítím, že je čas na změnu. Takovou, která zachová – z mého pohledu pro Supraphon i naše a námi zastupované umělce ohromně důležitou – kontinuitu, ale zároveň nás posílí ve schopnosti pružně reagovat na rychle se měnící trendy i vývoj hudebního businessu jako takového,“ komentuje restrukturalizaci Milerová, jež se bude jako předsedkyně představenstva soustředit na strategický vývoj firmy.
O každodenní manažerskou agendu vydavatelství, které má ve svém archivu více než 130 tisíc nahrávek od popu a rocku přes klasiku, folk či dechovku až po jazz a mluvené slovo, se tak podělí společně s Liborem Holečkem právě Martin Kudla.
„Nové rozdělení rolí v managementu je správným krokem ve správnou chvíli. Osobně věřím, že změny budou pozitivně přijaty nejen ze strany našich kolegů, ale zejména ze strany interpretů, autorů, výkonných umělců či producentů, s nimiž máme čest spolupracovat začasté dlouhodobě a k všeobecné spokojenosti,“ upřesňuje Holeček, který podobně jako Milerová působí v tuzemské hudební branži od počátku devadesátých let a se Supraphonem je spjatý od roku 2010.
Nová tvář ve vedení společnosti Martin Kudla je absolventem Palackého univerzity v Olomouci v oboru Teorie a historie hudby. Kromě práce v Supraphonu se také aktivně věnuje hře na elektrickou kytaru a klávesové nástroje.
„Pozici výkonného ředitele přijímám s odpovědností a respektem a rád bych navázal na práci dosavadního vedení, se kterým sdílíme velmi mnoho společných hodnot. Budu usilovat o to, aby Supraphon nadále prosperoval, poskytoval profesionální servis a byl pro umělce tím prvním místem, kde najdou vše potřebné pro svůj úspěch,“ říká Kudla.
Omlazení a změna struktury managementu Supraphonu, který se kromě vydavatelské činnosti, licencování a synchronizací věnuje také bookingu a zastupování umělců na bázi tzv. 360stupňového modelu, je logickým krokem a signálem dalšího směřování značky registrované už v roce 1932.
Největší nezávislé české vydavatelství, v jehož katalogu se skví světoznámé legendy, stálice současného popu a rocku i řada mladých nadějí, je zároveň také velmi aktivní v reflektování soudobých trendů ve všech sférách hudebního businessu. Jedním z dalších kroků vedle aktivní práce s umělci a vyhledávání nových talentů bude v příštím roce celková aktualizace vizuální identity a komunikace značky, kterou Supraphon chystá na první polovinu roku 2024.