Výběr Jazz? Oh, yes! (1976–2014) z nahrávek Jany Koubkové představuje poprvé v takovém záběru její mnohá umělecká období, hudební i autorské počiny.
Jana Koubková si k sobě vždy vybírala hudebníky nejlepší z nejlepších. Osobně se podílela (spolu s Tomášem Padevětem) na výběru nahrávek, a tak lze tvrdit, že v případě kompilace Jazz? Oh, yes! skutečně došlo na to NEJ z její tvorby.
Na prvním disku jsou nahrávky z let 1976–1987. Zahrnuje spolupráci s Luďkem Hulanem a jeho Jazz Sanatoriem v nahrávce Little Karin, jazzové úpravy lidových popěvků Viktora Kotrubenka – Kočka leze dírou a Do lesíčka na čekanou nebo zajímavé písně tria Hot tety, které bylo na počátku 80. let nečekaným oživením české hudební scény (např. Byla jedna holčička, Šňůra perel). Souběžně však Jana Koubková vystupuje a nahrává s hudebníky nejsilnějšího kalibru – Jiřím Hrubešem (bicí) a Michalem Pavlíčkem (kytary). Společně s nimi natočila ucelené album Horký dech, ze kterého byly vybrány tři nahrávky: Něžná, Hejna racků a Pipů.
V druhé polovině 80. let došlo ke spolupráci s Alanem Vitoušem a Musa Imranem Zongou – např. ve skladbách Nijána, Karmelitská, Kročej. Zároveň se ve stejném období objevuje Jana Koubková na pantonských SP a EP deskách s Jazz Q Martina Kratochvíla. Na kompilaci přítomná skladba Blues holky na vdávání sice na původním vinylu nevyšla, ale pochází právě z této spolupráce.
Druhý disk začíná dvěma nahrávkami z LP Jazzperanto, které vydal Supraphon v roce 1988 a kde došlo k zajímavému komornímu spojení s japonskou pianistkou Aki Takase (zde vybrané Jazzperanto a Tanec pro dva prsty). Hned ve třetí skladbě se Jana Koubková předvede v Setkání duchů s Yandim Bandem Slávka Jandy, se kterým jistý čas vystupovala a nahrála LP Pantha Rei. V polovině 90. let přišla další změna. Ve Sloupsko-Šošůvské jeskyni natočila s mladým perkusionistou Milošem Vacíkem celé album Absolonie (z něho vybraný Nickamínek). Další řadové album Tenerife blues přináší opět trochu jinou Koubkovou a to za doprovodu Českého klarinetového kvarteta (nyní Clarinet Factory) – Modlitba k sv. Rochovi.
Druhá polovina disku posluchače připoutá bluesovými texty. Jana Koubková zraje jako nejkvalitnější víno – Dobrý den smutku, Jen s jednou postelí, Koukám se z okna. Tečkou celé kompilace se pak stala nejnovější nahrávka z letošního března Chtěla sem víc než ty, za svěžího doprovodu mladých hudebníků Romana Hampachera a Jana Červenky.
Mimo rámec výše jmenovaných hudebních uskupení natočila Jana Koubková mnoho nahrávek v rozhlase a televizi s velkými orchestry nebo byla oslovena k ojedinělým projektům jako např. CD Dívčí válka Jana Buriana. Ten pozval ke spolupráci zhruba desítku zpěvaček. Janě Koubkové vybral píseň Uprostřed noci – Eva.
Z rozhlasových skladeb se na výběru objevují např. Zimní blues za doprovodu Jazzového ostravského rozhlasového orchestru nebo No Word Blues s Jazzovým orchestrem Čs. rozhlasu řízeným Kamilem Hálou.
Na závěr perlička televizní, byť z archivu Supraphonu. Jde o Rybí polévku společně zpívanou s Marií Rottrovou v jejím pořadu Divadélko pod věží.
Čtyřicet nahrávek ze čtyřiceti uměleckých let Jany Koubkové posluchače naladí, rozvibruje, potěší i zklidní zároveň. Dramaturgie sestavy byla připravena s velkou péčí. Nechte se unášet vlnou energie mimořádné a jedinečné umělkyně. Jana Koubková se vás zmocní a ovládne…